Reacties van cursisten 

Individuele training Angst en Mindfulness december 2019 tm februari 2020

De reden om de training te volgen waren: proberen om van mijn angst, gepieker en overspannenheid af te komen. In de training heb ik geleerd om te gaan met emoties en gevoelens. De begeleiding was goed. Beoordeling van de training 9. Ik wil anoniem worden vermeld.

Individuele training Angst en Mindfulness november 2019 tm februari 2020

De belangrijkste  reden om de training te volgen was om beter te kunnen omgaan met angsten en onzekerheden.Ik heb vooral geleerd om meer te accepteren. Angst niet weg duwen, maar binnen laten komen. Dat aandacht voor je eigen lichaam en oefeningen, mij beter leren om vertrouwen te hebben. Ik vond de begeleiding heel goed. Practisch, concreet en toegespitst op mijn persoon en mijn problematiek.Gelukkig niet zweverig of te algemeen gesteld. Beoordeling van de training 9, man 58 jaar.  

Individuele training Mindfulness november 2019 tm februari 2020

De reden om de training te volgen: burn-out. Ik heb geleerd om door middel van meditatie tot rust te komen. Accepteren dat dingen zijn zoals ze zijn. Hele goede begeleiding, ging in op de dingen die voor mij belangrijk waren. Stimuleerde mij rust te pakken, die ik blijkbaar echt nodig had. Beoordeling van de training 10. Carola de Witt 42 jaar.

Individuele training Mindfulness november 2019 tm januari 2020

De reden om de Mindfulness training te volgen waren: onzekerhieid en somberheid. Ik heb in de training geleerd situaties te leren relatieveren en mezelf leren waarderen. Geleerd dat vergelijken met anderen geen zin heeft. Laat het zijn zoals het is, niet alles kan perfect zijn. Kijk niet naar het verleden, wat gebeurd is is gebeurd. Zeer goede begeleiding, fijn. George was altijd zeer oprecht geinteresseerd, een goed luisterend oor. Weet heel veel van mensen, veel kennis en ervaring, is zichtbaar, kan heel goed tips en feedback geven, waar je wat mee kan. Kijk niet naar het verleden maar naar de toekomst.. Opmerkingen: ga zo door, u mag trots zijn. Beoordeling van de training 9. Deze jonge vrouw wil anoniem worden vermeld

Individuele emotieregulatie training oktober tm december 2019

De reden om de emotieregulatie training te volgen waren: snel boos, negatieve gedachten, veel piekeren. Ik heb in de training leren mediteren, leven in het hier en nu. Ik heb een beter begrip van mijn denkpatronen en hoe deze te veranderen. De begeleiding was prima, niet alleen de relevantie theorie, maar ook veel praktijk. Veel zaken die direkt aansloten bij mijn eigen situatie. Beoordeling van de training 8, deze man wil anoniem worden vermeld.

Groepstraining Mindfulness voor gevorderden: Voluit Leven, oktober tm december 2019

De reden om de training te volgen was om meer bewust te leven en het accepteren van bepaalde dingen (angsten).Geleerd in de taining: Wat voluit leven is. Het accepteren en dat gedachten maar gedachten zijn. Ik ben meer bewust bezig en kan nu beter omgaan met angstige gedachten. De begeleidning: Bij George voel ik mij heel erg op mijn gemak. Een hele goede trainer en een heel lief mens. Beoordeling van de training 9. Carolien 56 jaar. 

De reden om de training te volgen was een vervolg op de vorige Mindfulnesstraining, 'onderhoud' naar aanleiding van een burn-out. Geleerd in de training dat 'zijn' zoveel meerwaarde heeft dan verleden en toekomst Dat 'zijn' niet altijd leuk is en ook niet hoeft te zijn. Dat ik in het leven best meer mag gaan proberen, wat minder op 'de handrem'. Dat ik mijn piekeren meer kan beheersen, wat goed is voor mijn nachtrust en fuctioneren. De begeleiding: ik vond de kwetsbaarheid van de trainer heel sterk, wat herkenbaarheid bewerkstelligt en prettig. De trainer was niet in de actieve rol maar dat waren de cursisten. De trainier viel op door zelf onopvallend te zijn. Opmerkingen: de appeltaart er zeker inhouden. Beoordeling van de training 10. Henk van Gastel 51 jaar.

De reden om de training te volgen was rust in mijn lijf, om meer uit het leven te halen. Frustratie door scheiding. Geleerd in de training: Los komen van gedachten (ik ben niet mijn gedachten). Kernwaarden benoemen en naar handelen. De begeleiding door de trainer: fijne open man. Door een open ontvangst in de huiskamersfeer word ik op mijn gemak gesteld en wordt de groepsdynamiek ook heel open. George bedankt weer! Opmerkingen: voor mij was het soms niet duidelijk welke meditatie er geoefend moest worden.Beoordeling van de training 7. Deze jonge man wil anoniem worden vermeld.

De reden om de training te volgen was angst om dingen alleen te ondernemen. Geleerd in de training: dagelijks mediteren, bij mijn gevoel blijven, negatieve gedachten bekijken. De begeleiding was heel goed. George is een empatische man, deelde eigen ervaringen, legt dingen goed uit, waardoor de therorie begrijpelijker wordt. Beoordeling van de training 9, deze vrouw wil anoniem worden vermeld.

De reden om de training te volgen was verder herstel van Burn-out. Inzicht in gedrag en wat ik daaraan kan doen, met name acceptatie van dingen waar in geen invloed op heb. Geleerd in de training: grenzen beter te stellen, niet of minder te blijven hangen in gedachten, loskomen, accepteren van dingen waar je geen invloed op hebt. De begeleiding was heel open en eerlijk. Goed proberen door te vragen en aan de hand van voorbeelden zaken duidelijk maken. Beoordeling van de training 8. Koen 43 jaar.

Individuele training Mindfulness oktober tm december 2019

ik heb in de training geleerd om met stress om te gaan en te leren herkennen. Kort lontje te onderdrukken. Geleerd in de training: Mijn gedachten leren herkennen en weten hoe hier mee om te gaan. In het nu weten te zijn. Leren omgaan met perfectionisme 'goed is goed' het hoeft niet perfect te zijn. Zeer prettig en fijne begeleiding. Rustig en begriipvol en voor mij heel belangrijk. super ervaren en mensgericht. Opmerkingen: Fijne begeleiding en ondersteuning gehad. Beoordeling van de training 8, Marco Dorst 42 jaar.

Groepstrraining Mindfulness september tm november 2019

De reden om de training te volgen was: meer balans in  mij leven, rust in mijn hoofd, accepteren van dingen die gebeuren, gebeurd zijn. ik begin te leren mijn gevoelens meer toe te laten, om deze te accepteren. Door meditatie heb ik al wat meer rustmomenten in het dagelijks leven. De begeleiding was erg prettig en persoonlijk. Beoordeling van de training 8. Deze vrouw wll anoniem worden vermeld.

De reden om de training te volgen was: depressie na het stoppen antidepressiva. Door de meditaties ben ik rustiger geworden. Heb mezelf beter leren kennen en kan beter filteren wat mijn negatieve en sombere gedachten zijn en deze ombuigen. De begeleiding was goed, alles duidelijk uitgelegd, rustige man, fijne stem. Beoordeling van de training 10, Diana van Kalmthout 60 jaar.

De reden om de training te volgen was: rust in mijn hoofd en beter kunnen relativeren en acceptatie van al mijn emoties. Wat ik geleerd heb in de training: Ik ben niet wat ik denk. Paniek voor te zijn. Veel bewuster te leven. Te accepteren wat er in mijn leven gebeurd is.Op een fijne manier rustig worden. De begeleiding was heel prettig, goede uitleg, luistert goed en betrekt de groep bij elk individu. Boordeling van de training 9. Doris de lange 26 jaar.

De reden om de training te volgen was: Piekergedachtes en agstgevoelens waren erg op de voorgrond. 'Gedachten zijn  geen feiten' en 'Je bent niet je gedachten' zijn voor mij heel duidelijk geworden. Ik kan nu mijn negatieve gedachten observeren en makkelijker naast mij neer leggen. Ik mag af en toe mijzelf eens over mijn schoudeer aaien. De begeleiding was heel fijn, je bent een fijne rustige man, die echt luistert en gericht advies geeft. Weet altijd precies te zeggen wat ik even nodig had :-). Opmerkingen: de taart was heerlijk. Beoordeling van de training 8. Puck Raaijmakers 24 jaar.

De reden om de training te volgen was meer rust, beter omgaan met verdriet. Ik heb in de taining geleerd om met afstand naar gedachten, gevoel, emotie te kijken. Hierdoor beter leren accepteren en mee om te leren gaan. De begeleiding was fijn, goed luisteren naar eenieder, de tijd gevend. Complimenten waard! Opmerkingen: ga zo door en vergeet niet zelf te genieten! (en daarvoor de tijd te nemen) Beoordeling van de training 8, deze cursiste wil anoniem worden vermeld.

De reden om de training te volgen was bewuster omgaan met mijzelf en mijn omgeving. Ik heb in de training geleerd met aandacht leren denken, voelen, proeven, luisteren en doen. De trainer geeft iedereen de ruimte: zeer prettig. Praat op een begrijpelijke en enthousiaste wijze. Fijn in de wijze van cursus leiden. Beoordeling van de training 8, deze cursist wil anoniem worden vermeld.

Indiviudele training mindfulness september tm nomvember 2019

De reden om de training te volgen was: gedachten op orde brengen en, bewustwording, rust vinden. Geleerd in de training: bewust worden van gedachten, deze naast mij neerleggen. Milder zijn voor mezelf. Naar mijn gevoel en hart gaan en leren vandaar uit te leven. Opkomen voor mezelf. In het nu zijn. De begeleiding was heel goed. George is er. Ook buiten de 'lessen' is hij er als steun. Hij luistert oprecht naar wat er gezegd wordt. Hij  laat de dingen in een ander perspectief zien. Hij is duidelijk, rustig, herhaalt. Beoordeling van de training 9, Annemiek van Elteren 34 jaar.

De reden om de training te volgen: burn-out. Ik heb geleerd in de training beter naar mezelf te kijken en te luisteren naar mij lichaam. Positief denken en bewust iets doen of beleven. Genieten van de mooie dingen. Niet meer in 'de TGV' stappen en ook gaan proberen om meer nee te zeggen. Ik vond de persoonlijke training erg leerzaam. Kreeg goed uitgelegd wat te doen en waarop te letten. Opmerkingen: ik kan dit de mensen aanbevelen. Beoordeling van de training 10. Toos Heijnen 62 jaar.

Individuele training angst, mindfulness augustus tm november 2019

De redenen om de training te volgen waren: slechte nachtrust, onrust in lijf en hoofd, gevoel te hebben niet goed genoeg te zijn, hyperventilatie. Ik heb geleerd wat gedachten zijn, hoe ze tot stand komen en welke invloed ze hebben op paniekklachten. Ook heb ik geleerd om te 'omdenken', andere gedachtes denken zodat de paniekklachten afnemen. De begeleiding was heel fijn. Heel begripvol, duidelijk in zijn uitleg, goed in staat om de dingen uit de dagelijkse bezigheden uit te leggen aan de hand van het cursusboek, waardoor het kwartje viel. Opmerkingen: heel dankbaar dat dit op mijn pad is gekomen heeft mij erg op weg geholpen.  Beoordeling van de training 8, deze jonge vrouw wil anoniem worden vermeld.

Individuele Mindfulnesstraining september tm november 2019

De reden om de training te volgen was om op een gezondere manier om te gaan met problemen van kinderen en kleinkinderen. Geleerd in de training: Mijn automatische piloot te herkennen. Accepteren dat dingen zijn zoals ze zjjn. Met meer aandacht dingen doen. Meditatie oefeningen die me hierbij helpen. En: gedachten zijn geen feiten!!. De begeleiding: Ik was 100 % op mijn gemak en dat zegt alles. Opmerkingen: Dankejewel George. Beoordeling van de training 10. Lian 67 jaar.

Individuele training Mindfulness, september tm november 2019

De reden om de training te volgen: veel lichamelijke klachten, veel stress, geen rust in mijn hoofd. Ik wilde meer in het hier en nu leven. Geleerd in de training: Hoe ga ik om met stress situaties. Hoe reset ik mijzelf. Hoe ben ik bewuster van alles. Hoe ga ik om met vele gedachtes in mijn hoofd. De begeleiding was zeer goed en professioneel. Fijn om mee te praten. Beoordeling van de training 10. Leon 41 jaar.